El llibre dels despropòsits

Llibre Badalona - llibre (AJB_MITJA)Uns dies abans de Sant Jordi, l’Alcalde va voler competir amb els escriptors i va anunciar la publicació d’un llibre titulat “Badalona, ciutat de primera”, que era un recull de fotografies de la ciutat. Suposo que això era una excusa per a poder signar autògrafs, tal com va fer fa 2 anys amb fotografies seves, i tenir alguna cosa per a donar als vianants. Però l’anunciada novetat no podrà aparèixer a la llista dels més venuts perquè la Junta Electoral de Zona hi ha apreciat electoralisme i n’ha decretat la paralització de les vendes. És a dir, que el llibre s’ha de mantenir en el congelador fins el 25 de maig.

Però per a mi, l’electoralisme no és el més greu, tot i que no és un tema menor. D’entrada hi ha tota una sèrie de problemes legals associats al llibre en sí. L’Ajuntament no pot vendre un llibre sense haver aprovat el preu públic pel ple, cosa que evidentment no ha fet. Per això, quan jo personalment al comprar el llibre he demanat una factura o un tiquet m’han dit que no me’l podien fer, que m’agafaven el nom i el telèfon i que ja es posarien en contacte amb mi. Al cap d’una setmana, encara no ho han fet, perquè no deuen saber ni com fer-ho. Qui entén que un organisme oficial pugui vindre llibres en “negre”?

Després hi ha el tema de la qualitat, perquè si un fa un llibre que es titula “Badalona ciutat de primera” sembla que hauria de buscar donar la millor imatge de la ciutat. I abans d’inventar la sopa d’all, val la pena veure altres publicacions que s’han fet, i conèixer el treball dels bons fotògrafs que hi ha a la ciutat.

La portada ja ho diu tot, doncs han triat una foto molt poc atractiva de l’espai més emblemàtic i més fotografiat de la ciutat. Segur que tots nosaltres hem vist fotografies molt més espectaculars del Pont del Petroli en anuncis, mitjans de comunicació o en les xarxes socials. I les imatges de l’interior segueixen la mateixa tònica. Perquè al final, el llibre més que mostrar els llocs més emblemàtics de la ciutat, sembla que vulgui justificar que no es deixa res per a posar, que surten tots els barris. Però realment cal posar una foto de l’Hospital o de l’estacio de tren, quan a més les fotos en sí no aporten res? Per què no posar alguna foto de les estacions de metro de La Salut o Llefià, que realment des del punt de vista arquitectònic si que tenen algun interés? No hi havia altres fotografies dels eixos comercials de la ciutat que mostressin que són llocs atractius per a venir-hi a comprar i no llocs foscos i tristos on sembla que s’hi passegin espectres?

Amb aquest llibre s’han desaprofitat moltes oportunitats, especialment les dels llocs que tenen un interès turístic a la nostra ciutat. Només heu d’entrar a la web del Museu per veure fotos tant del Decumanus com d’altres espais del nostre passat romà, així com d’altres indrets on s’organitzen visites: Sant Jeroni de la Mutra, Can Miravitges…Tenim una platja que no té res a envejar a la d’altres ciutats turístiques i que pràcticament no surt. I també tenim festivals artístics de renom, com el de Magia, el Filmets o el Blues i Ritmes, però que s’han obviat per destacar només les fires comercials marca PP.

Han banalitzat la imatge de la ciutat, i hem perdut l’oportunitat de mostrar-ne tot l’atractiu, especialment a la gent de fora de la ciutat. Amb aquest llibre sembla que no s’han cregut tot el potencial que tenim i que enlloc de mostrar el millor, el que han volgut és treure-ho tot, però sobretot, colar-hi la foto d’un amable alcalde repartint roses als vianants un dia de Sant Jordi. Enguany, potser roses en repartirà, però de ben segur que el llibre -sobre el qual ja hem preguntat al voltant del cost i la forma com s’ha encarregat- s’haurà de quedar al magatzem almenys fins el 26 de maig.

One thought on “El llibre dels despropòsits

  1. Tinc experiència en incidències de Control Intern i puc explicar un cas de manual, que no té perquè ser aquest el cas: l’empresa paga encantada el cost d’un regal per promocionar-se, la gent veu normal comprar i pagar un regal que no sap que ha finançat l’empresa, l’afortunat que distribueix el regal es queda els diners.
    Qualsevol comercial coneix bé el funcionament d’aquestes incidències amb les mostres, prototips i regals.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s